Wat zijn de uitdagingen van buitenreclame?
Buitenreclame is een hele handige methode als je wilt adverteren, zeker als je bedrijf gevestigd is in een grotere stad zul je zien dat het een hele effectieve manier van adverteren kan zijn. Maar niet alles aan buitenreclame gaat voor de wind, er zijn ook wat dingen waar je tegenaan kan lopen. Hieronder zullen we de uitdagingen van buitenreclame beschrijven.
Concurrentie
Natuurlijk heb je altijd te maken met concurrentie, je ziet namelijk overal om je heen wel reclame op digitale borden van bijvoorbeeld JCDecaux. Maar niet alleen heb je concurrentie als het gaat om buitenreclame, je hebt namelijk ook concurrenten die zich op social media bevinden. Met al deze concurrentie kan het lastig zijn om jouw merk ook onder de aandacht te brengen.
Meetbaarheid
Het is met buitenreclame ook een stuk lastiger om te meten wat nou precies de effecten zijn van de buitenreclame. Het is ook lastig om in te schatten hoeveel mensen nou precies langs deze buitenreclame lopen en dat deze mensen het ook echt daadwerkelijk zien. Je hebt bijvoorbeeld buitenreclame Eindhoven, als het dan druk is in de binnenstad, dan is de kans groot dat je de reclames om je heen niet ziet.
Veranderingen
Ook zijn er continu veranderingen in hoe de consument zich gedraagt, veel mensen kiezen er namelijk bewust voor om bepaalde advertenties te negeren, ook als ze op straat lopen.
Ruimte
Als laatste moet je met buitenreclame ook nog rekening houden met de ruimte, er kan namelijk maar zoveel reclame op display staan voordat het teveel wordt. Dit is vergeleken met digitale media wel een uitdaging, want op het internet kan in principe zoveel reclame gemaakt worden als dat iemand wil. Maar je kun niet posters blijven hangen op iedere plek.
Als je wilt adverteren, dan kan buitenreclame een goede optie zijn, maar er zitten wel uitdagingen aan. Zo zul je te maken hebben met concurrentie, niet alleen concurrenten die buiten adverteren, maar ook op social media. Ook kan het lastiger zijn om de resultaten te meten van buitenreclame, je weet namelijk niet wie het wel en niet heeft gezien. Verder veranderd het gedrag van consumenten ook continu, zo kiezen mensen er steeds vaker voor om advertenties bewust te negeren. Als laatste zit je met het probleem dat er misschien niet altijd genoeg ruimte zal zijn dan als je kijkt naar het internet bijvoorbeeld, daar kan zoveel reclame gemaakt worden als dat je wilt.